Dokładna naprawa sensorów poduszek powietrznych

Dokładna naprawa sensorów poduszek powietrznych

 

Każde, nawet najbardziej zaawansowane układy elektroniczne były narażone na uszkodzenia i awarie, a systemy bezpieczeństwa w samochodach osobowych nie były od tej zasady wyłączone. Uszkodzenia mogły mieć najróżniejsze przyczyny, gdyż czasem mogły ulec awarii zwyczajnie przez efekty zużycia. Często zdarzało się również, iż awaryjna instalacja elektryczna samochodu powodowała nieprawidłowe działanie pozostałych systemów. W takim przypadku, natychmiastowa naprawa była wymagana do utrzymania najwyższego poziomu bezpieczeństwa w samochodzie.

Szybka naprawa sterowania poduszkami powietrznymi

skuteczna naprawa sensorów airbagNa częste awarie narażone były zwłaszcza czujniki poduszek powietrznych. Były one niewiele więcej niż sensorami nacisku, uruchamiającymi działanie poduszek po wykryciu zbyt silnego uderzenia w samochód. Jednak były one bardzo podatne na awarie związane z rozregulowaniem czujników po długotrwałej jeździe po nierównym terenie czy też zbyt mocnym hamowaniu, które rozstrajało elektronikę i wywoływało nieprawidłowe działanie sensorów, czasem wykrywających uderzenia z nadmierną czułością, a czasem nie funkcjonujących w ogóle. W obu przypadkach, wymagany był niemal natychmiastowy serwis. Dokładna i skuteczna naprawa sensorów airbag nie zajmowała wiele czasu, aczkolwiek należała do czynności dość kompleksowych, wymagających użycia nowoczesnych narzędzi elektronicznych. Przede wszystkim, zadaniem serwisanta było ustalenie natury usterki, oraz przyczyny jej powstania. W przypadku wad oprogramowania lub błędów w działaniu systemu sterującego układem bezpieczeństwa, najszybszą i najskuteczniejszą metodą usuwania wszelkich usterek była wymiana samego oprogramowania, lub też jego prawidłowa konfiguracja. Zazwyczaj dawało to oczekiwane rezultaty, eliminując całkowicie nieprawidłowe działanie systemów już od następnego rozruchu. Fizyczne uszkodzenia elektroniczne wymagały natomiast wymiany podzespołu lub całego układu sterującego, w zależności od wielkości samych uszkodzeń. Naprawy mogły być więc tak proste jak wymiana jednego układu elektronicznego, lub wymagać ekstensywnej zamiany całego systemu bezpieczeństwa.

Takie naprawy nie zajmowały jednak wiele czasu, nawet jeśli dotyczyły bardzo poważnych uszkodzeń, dlatego zawsze dobrym pomysłem były przeglądy układów elektronicznych, zwłaszcza po zauważeniu nawet najbardziej nieznacznego działania nieprawidłowego w systemie. Mogło to bowiem zapobiec bardzo poważnym urazom oraz wypadkom spowodowanym nagłym otwarciem poduszek powietrznych bez żadnej przyczyny.