Koła do transportera materiałów

Nasz zakład nie należy do najnowszych, a wiele maszyn, w tym i niemal wszystkie transportowe, przejęliśmy po poprzedniej firmie. Szybko okazało się iż stare maszyny nie są najlepsze do nowych zastosowań, zwłaszcza do transportu szkła po linii produkcyjnej. Nie mieliśmy co prawda środków na nowe maszyny, ale zawsze mogliśmy wymienić te elementy, które najbardziej nie pasowały do naszego profilu produkcyjnego.

Koła niegniotące do linii produkcyjnej

solidne koła no crushPo dokładnym sprawdzeniu całej linii ustaliliśmy, iż główną przyczyną problemów są starego typu koła transportowe, z ogumowaną powierzchnią. Te koła naciskały bardzo intensywnie na napędzane materiały, i wielokrotnie były przyczyną pęknięć czy uszkodzeń na tafli szkła. Oczywistym więc było iż nadawały się one w pierwszej kolejności do wymiany. Do transportowych maszyn rekomendowano solidne koła no crush, które nie zużywały się praktycznie w ogóle, nie odkształcały ani też nie ścierały. Nie mogły być więc przyczyną uszkodzeń powierzchni szkła, czy innego delikatnego materiału, jaki znajdował się na suwnicy. Takie koła można było dostać w wielu różnych firmach, produkujących zamienne części do maszyn, lub też usprawnienia do takowych. Mogły być od razu kompletne, wyposażone w łożyska, ale sprzedawano je również w surowym stanie, wymagającym kompletacji i złożenia. Montaż, natomiast, nie sprawiał najmniejszego problemu, zwłaszcza w przypadku rolek wykonanych z najwyższą uwagą i dokładnością, więc mógł być wykonany przez zakładowych techników w kilkanaście minut. Nowe koła transportowe zaprojektowane był tak, by nie naciskać na powierzchnię i nie być przyczyną uszkodzeń, aczkolwiek nadal napędzać materiały przechodzące przez suwnicę skutecznie. Koła z poliuretanu miały w tym ogromną przewagę ponad kołami z gumy, gdyż gumowe koła czasem powodowały blokowanie się szkła, lub jego obracanie na taśmociągu, a to z kolei wymagało ciągłego nadzoru technika. Nowe koła nie przejawiają takich problemów, i nawet po długim czasie i intensywnym wykorzystywaniu nie ulegają wypaczeniu.

Są również odporne na działanie wysokiej temperatury, i mogą pracować w otoczeniu nawet do osiemdziesięciu stopni, co stawia je o wiele wyżej niż normalne gumowe koła, nie mające takiej odporności na temperaturę. Wymiana kół transportowych w zupełności wystarczyła by ulepszyć taśmociąg i suwnice, które od tego czasu nie przejawiają żadnych problemów i nie wymagają już stałego nadzoru personelu technicznego, tak jak do tej pory było to niezbędne podczas pracy.