Marketing i PR – droga do skutecznego contentu

Czy w waszym codziennym życiu zdarza wam się zauważać różne prawidłowości związane np. z zakupem nowych ubrań, kosmetyków do codziennej pielęgnacji czy środków do czyszczenia samochodu? Pozycjonowanie się w umyśle klienta poprzez budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz tworzenie relacji za pomocą kreatywnego storytellingu to jedno z głównych działań marketingu customer experience, którego zadaniem jest budowanie lojalności w oparciu o satysfakcję kupującego. 

Kilka sposobów na wspieranie treści przez PR

dobra agencja prCzy często wracacie do sklepu, w którym kupiliście jakiś produkt? A może wolicie testować zupełnie nowe rzeczy? Budowanie mapy doświadczeń w trakcie trwania całego procesu korzystania z zakupionej usługi lub produktu umożliwia opracowanie strategii zawierania i budowania unikalnych relacji z klientem, poprzez interakcję, jaką mogą być np. eventy czy szkolenia organizowane przez firmę, zbieranie informacji na temat kupujących czy inwestowanie w grupę docelową oraz stosowanie indywidualnego podejścia celem jak najlepszego zaspokojenia potrzeb danej osoby. W dalszej części dowiecie się, w jaki sposób działania marketingowe w połączeniu z dystrybucją treści za pomocą Public Relations mogą wspierać i tworzyć skuteczny content marketing w Twojej firmie. Głównym zadaniem strategii, jaką powinna wdrożyć w firmie dobra agencja PR jest kształtowanie wizerunku marki i zdobywanie zaufania klientów, poprzez budowanie korzystnych relacji, wspierających rozwój kultury feedbacku. Wykorzystanie treści reklamowych, marketingowych etc. to elementy stanowiące jednolity model komunikacji z klientem, bazujący na tym samym contencie. Przygotowane wcześniej treści, wykorzystywane są przez PR do publikowania za pomocą różnego typu kanałów dystrybucji. Świetnym przykładem tego typu działań są media społecznościowe, które pozwalają zdobywać aktywną uwagę użytkowników Internetu z zachowaniem efektywności kosztowej. Możliwość publikacji treści reklamowych na profilach firmowych w social mediach jest w pełni darmowa, a nowoczesne narzędzia kreatywne takie jak relacje live streaming czy popularne story sprawiają, że odbiorcy mogą na bieżąco uczestniczyć w wydarzeniach za pośrednictwem kanałów komunikacji.

Tworzenie ciekawego i atrakcyjnego contentu sprzyja budowaniu świadomości marki oraz relacjom na linii przedsiębiorca- klient. Prezentacja spójnej i ciekawej wizji firmy nie zawsze musi jednak wiązać się z wykorzystaniem najnowszych narzędzi promocji, z uwagi na fakt że nowoczesne rozwiązania VR są dość drogie wystarczy postawić na ciekawe, atrakcyjne merytorycznie treści to najlepsze co możemy zrobić z myślą o swoich odbiorcach.