Odżywcze posiłki – kefir w diecie

Odżywcze posiłki – kefir w diecie

Codzienne posiłki możemy urozmaicić na mnóstwo sposobów. Tym lepiej, jeżeli będą to pomysły na odżywcze i smaczne dania. Nie ulega wątpliwości, że walory zdrowotne rozmaitych produktów przekonują nas bardziej, jeżeli odpowiadają też naszym upodobaniom smakowym. Wiele nowinek odżywczych możemy przygotować całkowicie samodzielnie – na przykład produkty nabiałowe. Kreatywność w kuchni przynosi też wiele satysfakcji i efekty w postaci znakomitego posiłku.

Wysoka wartość bakterii kefirowych

tanie bakterie kefiroweWszyscy, w mniejszym lub większym stopniu zdajemy sobie z tego sprawę, że kondycja naszego organizmu zależy też od sposobu odżywiania się. Codzienne nawyki żywieniowe wpływają na zachodzące w organizmie procesy fizjologiczne oraz samopoczucie w ciągu dnia. Świetnym sposobem na wzmocnienie organizmu jest włączenie do diety probiotycznych kefirów i jogurtów. Dlaczego są one tak polecane? Żywe kultury bakterii obecne w tych produktach wpływają na funkcjonowanie całego układu pokarmowego – usprawniają metabolizm i oczyszczanie organizmu z toksyn. Co za tym idzie, bakterie probiotyczne są również bardzo korzystne przy wszelkich dietach odchudzających. Produkty naturalnie fermentowane działają też antybakteryjnie i wspierają odporność. Rewelacyjnym sposobem na przygotowanie w domu pełnowartościowego kefiru są tanie bakterie kefirowe. Wystarczy zaopatrzyć się w saszetkę z kulturami bakterii – po dodaniu ich do mleka, w wyniku naturalnej fermentacji otrzymamy odżywczy kefir. Taki proces oczywiście wymaga utrzymania odpowiedniej temperatury. Na czas wytwarzania kefiru, zakryte szczelnie naczynie można umieścić w ciepłym miejscu i zaczekać cierpliwie od 6 do 12 godzin. Bardzo wygodną opcją jest przygotowanie kefiru za pomocą specjalnej jogurtownicy, dzięki której można ustawić wymaganą temperaturę. Przygotowując kefiru w domowych warunkach, mamy pewność, że w jego składzie nie znajdą się żadne wypełniacze ani konserwanty. Jest to zatem produkt o najwyższych walorach odżywczych. Do samodzielnego przygotowywania kefirów zachęca też wyśmienity smak i kremowa konsystencja. 

Przygotowany kefir może być bez problemu przechowywany w lodówce do 7 dni. Jeżeli podzielimy otrzymaną ilość na mniejsze słoiczki, uzyskamy wygodny sposób na przygotowanie szybkiego i odżywczego śniadania. Pomysłów na włączenie kefiru do posiłków jest sporo – może być dodatkiem do pożywnych owsianek, koktajli i deserów. Zawsze smakuje też znakomicie tylko i wyłącznie w swoim towarzystwie – zachęca lekko kwaskowym i orzeźwiającym smakiem.