Public Relations w obliczu niekonwencjonalnych strategii

Web developer i programista

Public Relations w obliczu niekonwencjonalnych strategii

Największe wyzwania, przed jakimi stoi współczesny PR jest pewnym odcieniem tego, co dzieje się w ludzkiej mentalności w ostatnich czasach. Świat się radykalizuje. Zaczyna się utożsamiać ludzi z ich poglądami. Najtrudniej walczyć w dzisiejszych czasach z nieprawdziwymi i niesprawdzonymi informacjami. Polegamy na komunikacji medialnej, podawanej nam w dostępnych mediach, wchodząc na strony internetowe niezależnych organizacji dowiadujemy się rzeczy zupełnie sprzecznych z tym, co dostaliśmy w mediach popularnych.

Nad czym pracują współczesne agencje PR?

agencje public relationsScharakteryzować współczesny świat Public Relations i wyzwania, przed którymi współczesne agencje Public Relations stoją, można w kilku punktach. Po pierwsze, świat medialny jest pełen sprzecznych ze sobą informacji. Zadaniem agencji Public Relations jest porządkowanie wiedzy dla końcowego odbiorcy, interesariusza. Jeżeli końcowy odbiorca, interesariusz dostaje serie komunikatów sprzecznych ze sobą to najzwyczajniej w świecie nie wie, co ma myśleć na dany temat. Dlatego, współczesny PR o charakterze misyjnym, publicznym powinien wrócić do modelu informacji publicznej. Drugim wyzwaniem jest czarny PR i jego zastosowanie. Zwłaszcza, w kwestiach związanych z polityką, czarny PR jest narzędziem nadzwyczaj często stosowanym. Agencje Public Relations, w obliczu braku ambitnego projektu wyborczego, prześcigają się na wyciąganie różnego typu historii, które mają za zadanie zdyskredytować oponentów politycznych w oczach wyborców. Od czarnego PR jest bardzo blisko do tzw. fake newsów. Fake news wcale nie musi zawierać tylko nieprawdy. Lekkie wzmocnienie przekazu, bądź ukierunkowanie go w daną stronę może zmieniać układ sił na światowych giełdach, powodować pewne ruchy w sytuacji międzynarodowej. Nieaktualne zdjęcie, ilustrujące sytuację niebyłą, przenika do świadomości masowej. Dzisiejszy odbiorca internetowy to statystycznie czytelnik nagłówków i oglądacz zdjęć. Z pojęciem fake newsów i czarnego PR łączy się również termin spinu.Spin to socjotechnika polegająca na zniekształconym podaniu jakiegoś przekazu w celu osiągnięcia korzyści.

Współczesne firmy i agencje zajmujące się Public Relations stoją przed ogromnym wyzwaniem związanym z medialnością współczesnego świata. Wszystko, co powiemy, o czym wspomnimy w mediach społecznościowych, gdzie nie pójdziemy, może zostać użyte w publicznym dyskursie. W dobie cyfryzacji i obecności naszych myśli, przelewanych w social mediach, są one zapisywane i nawet przy ewolucji poglądów, pewne teksty z mediów społecznościowych sprzed wielu lat, mogą stać się przedmiotem debaty publicznej.