Zajęcia jogi – ćwiczenia dla każdego?

Zajęcia jogi – ćwiczenia dla każdego?

Mówi się, że joga to ćwiczenia dla każdego, niezależnie od stopnia fizycznego zaawansowania czy ewentualnych problemów zdrowotnych, ale czy na pewno? Czy są osoby, którym nie zaleca się uprawiania jogi, a wręcz je odradza? Jak w każdym sporcie, oczywiście, że tak. Mimo wielu zbawiennych zalet jakimi charakteryzuje się joga, wciąż może stanowić pewne zagrożenie, chociaż nie ma wielu przeciwwskazań. Również wiek nie ma większego znaczenia. To sport, który idealnie sprawdzi się dla  tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną lub wracają do niej po latach. Nawet jeśli osiągnęliśmy bardzo dojrzały wiek, wciąż możemy zapisać się na zajęcia jogi i dojść do bardzo wysokiego poziomu.

Kto powinien zapisać się na zajęcia jogi?

zajęcia jogi w PoznaniuJakie choroby lub uszczerbki na zdrowiu mogą stanowić przeciwwskazanie do uprawiania tego rodzaju ćwiczeń? Lekarze uprzedzają osoby, które: mają problemy z równowagą, cierpiące na częste i regularne bóle kręgosłupa o niezidentyfikowanej przyczynie występowania, mające zaawansowaną osteoporozę i kobiety w ciąży przed negatywnym wpływem treningu jogi na ich zdrowie. W przypadku takich osób choroba pod wpływem ćwiczeń może nasilić się a ból może stać się ostrzejszy. W trakcie ciąży natomiast jogę można ćwiczyć ale pod okiem lekarza i specjalnie wykwalifikowanego specjalisty-trenera. Jeśli chodzi o zajęcia jogi w Poznaniu, znajdziemy tam kilka świetnych miejsc, które oferują właśnie jogę dla ciężarnych. Mimo tej niewielkiej liczbie osób, które powinny zrezygnować z tego sportu, jest ogrom ludzi, dla których joga będzie dobrym rozwiązaniem, a nawet powinni zacząć ją uprawiać. Więc kto powinien zapisać się na zajęcia, by poprawić swoje samopoczucie i zdrowie? Po pierwsze osoby mające problemy z trawieniem, niektóre figury mają zdolność masowania naszych narządów wewnętrznych. Po drugie, osoby chorujące na nadciśnienie, joga doskonale dotlenia organizm i relaksuje, co pozwala ciśnienie obniżyć. Po trzecie, Ci, którzy zmagają się z nadmiernym stresem, np. w pracy. Miarowe oddychanie pomaga uwolnić się od natrętnych myśli.

Pamiętajmy, że ruch to zdrowie a zajęcia jogi to świetny trening dla osób z siedzącym trybem życia, które nie mają na co dzień zbyt dużo ruchu. Długie godziny spędzane przy biurku powodują bóle pleców i sztywność w karku, nawet już jedne zajęcia jogi potrafią rozluźnić i odstresować organizm. Dodatkowo zmęczone od pracy przy komputerze oczy uspokoją się podczas zajęć, które bardzo często odbywają się na łonie natury lub w pomieszczeniu z przygaszonymi światłami.